Mijn eerste blog! - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Julia Bombach - WaarBenJij.nu Mijn eerste blog! - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Julia Bombach - WaarBenJij.nu

Mijn eerste blog!

Door: Julia Bombach

Blijf op de hoogte en volg Julia

03 Februari 2016 | Swaziland, Ezulwini

Nou daar is ie dan, het eerste berichtje in mijn blog! Ik ben niet zo heel goed in het schrijven van een blog, maar we gaan het toch maar gewoon proberen! Inmiddels ben ik alweer 2,5 dag geleden, na een prima vlucht, geland op Johannesburg, waarna ik gelijk werd opgepikt door een meneer van de organisatie. Daar heb ik ook gelijk kennis gemaakt met de rest van de groep die een deel van dezelfde tocht of helemaal dezelfde tocht gaat doen als ik. We komen uiteindelijk op een groep van 14 man, 7 Nederlandse meiden, 5 buitenlandse meiden en 2 buitenlandse jongens. Nadat de groep compleet was, zijn we naar de lodge in Swaziland gereden. 5 uur vol hobbels, bobbels en schrikmomentjes later kwamen we aan op een prachtig aangelegen park met vooral veel groen, een zwembad en prima lodges met (stapel)bedden en een kleine badkamer. Er lopen hier nog veel meer internationale backpackers/vrijwilligers rond en het is erg leuk om al hun verhalen te horen. Na een avondje wennen en een ochtend vol informatie zijn we met de groep de omgeving gaan verkennen. Eerst een museum en nog wat culturele dingen bezocht (echt heeeeeel saai haha) maar mooi om te zien met hoeveel passie ze hier over hun geschiedenis praten. Heel normaal vertelde de meneer overigens dat de man hier de macht heeft en dat hij zomaar 3 of 4 vrouwen mag hebben als hij daar zin in heeft. En dat de koning inmiddels een stuk 200 vrouwen, 4 verloofden en een stuk of 218 kinderen beeft.. (Precieze getallen heb ik niet opgeslagen, maar dit feitje bleef wel hangen) Jammer dat hij niet erg veel respect voor de vrouw leek te hebben.. Daarna zijn we door een krottenwijk gelopen en hebben we bij een, ja of je het echt een restaurant kunt noemen weet ik niet, maar daar hebben we lokaal gegeten; bonen en wat groenten, mais helemaal verwerkt tot een soort meel en een bak, ja een bak, vol vers bereid vlees. En natuurlijk wel met je handen eten! Vooral de krottenwijk en het eten was indrukwekkend om mee te maken. Ongelofelijk hoe blij de kinderen waren om je te zien en hoe geweldig ze het vonden om met je te spelen of een foto van hunzelf te zien. Wat een lieve kinderen, erg indrukwekkend. Ook ben ik inmiddels al 2x door een volwassen man ten huwelijk gevraagd, maar dat heb ik toch maar heel vriendelijk afgestaan. Zou het allemaal wel erg ingewikkeld maken, vind je ook niet? Inmiddels zit ik aan het ontbijt en vertrekken we zo naar het Krugerpark! Op naar 5 dagen vol safari!! Ik heb er onwijs veel zin in. Gelukkig wordt het vandaag maar 40 graden, dus die autorit zal vast erg plezierig worden.. Maar daar heb ik t voor over. We slapen in het Krugerpark per tweetal in een tentje (jaja er zit gewoon een hek om het gebied, ik hoorde het je denken) en daar hebben we ook een zwembad, een kampvuur, een bar, een douche etc, wat een luxe. Ik ben erg benieuwd hoe het daar gaat zijn! Op naar de big 5! Xxx Juliah

  • 03 Februari 2016 - 07:59

    Corine :

    Hi sweetey,
    Veel plezier met de safari en fijn om te horen dat je de huwelijksaanzoeken (nog) hebt afgeslagen.
    x

  • 03 Februari 2016 - 08:23

    Eddy:

    Hi Julia,

    Veel plezier en geniet ervan.
    Kijk wel uit voor die donkere mannen....niet te vertrouwen.

    Gr. Edje

  • 03 Februari 2016 - 09:57

    Popiopi:

    Ik wil nog even geen 'klein-schoonzoon'!
    Geniet! xxx

  • 03 Februari 2016 - 10:35

    Lpis:

    Heel veel plezier nog lieve Julia !

  • 03 Februari 2016 - 10:36

    Lois De Ronde :

    Heel veel plezier lieve Julia het is je gegund xx Lois

  • 03 Februari 2016 - 10:52

    Elke:

    leuk om te lezen dat je het leuk hebt daar! Nog heel veel
    plezier! XX Elke <3

  • 03 Februari 2016 - 18:09

    Juliette:

    Super om te lezen Juul

  • 03 Februari 2016 - 20:45

    Mirjam:

    Altijd kieskeurig blijven ...... het ene huwelijksaanzoek is het andere niet.
    Heel veel plezier en hoop dat je ze alle 5 kunt spotten.
    xxx

  • 03 Februari 2016 - 21:22

    Sanne:

    Hoi Juul, geweldig wat je al in 2,5 dag aan nieuwe ervaringen en indrukken heb kunnen opdoen! Ik kijk uit naar je volgende blog! Doeg Sanne

  • 09 Februari 2016 - 13:06

    Aukje:

    Heel bijzonder, Julia. Leuk om te lezen, je schrijft goed hoor :-)
    Veel plezier met je verdere ontdekkingstocht.
    groetjes, Aukje

  • 12 Februari 2016 - 18:23

    Liessette:

    Hoi Julia, fijn om te horen dat alles goed gaat. Heel veel plezier op safari! x Liessette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 842
Totaal aantal bezoekers 13057

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 26 April 2016

Mijn reis in Afrika

Landen bezocht: