Roadtrip Swaziland-Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Julia Bombach - WaarBenJij.nu Roadtrip Swaziland-Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Julia Bombach - WaarBenJij.nu

Roadtrip Swaziland-Kaapstad

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

03 April 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Iets later dan gepland, maar hierbij alsnog het verslag over de roadtrip van Swaziland naar Kaapstad. Op de dag van vertrek zijn we in 3 uur naar St Lucia gereden waar we de rest van de dag gewoon wat gechillt hebben en een beetje moesten wennen aan het idee dat we de komende 11 dagen steeds ergens anders zullen slapen. Prima backpackerslodge, alleen een extreem grote kakkerlak op de kamer kon natuurlijk niet ontbreken hier in Afrika. Voor mij geen probleem, al hadden enkele anderen er iets meer last van haha. De dag erna zijn we naar een krokodillenfarm geweest waar we nog een krokodil gered hebben! Die bleek vast te zitten tussen een boom en het hek, dat hadden we met zijn allen goed opgemerkt! Daarna zijn we naar het strand gegaan waar we genoten hebben van de hoge golven en aan het einde van de middag hebben we een boottocht gedaan waar we 100den nijlpaarden hebben gespot. Die avond hebben we voor het eerst impala geprobeerd, hier een heel normaal gerecht, ik vond er echter niks aan. Tijd om de tas weer in te pakken want de ochtend erna vertrokken we alweer naar onze 2e bestemming. Een mooi groot pand in het midden van Durban, totaal anders dan de backpackerslodges tot nu toe, maar dat is juist leuk aan de roadtrip, je ziet zoveel verschillende accomodaties, waardoor je veel te vergelijken hebt! Toen we aankwamen moesten we natuurlijk ook dit mooie strand gelijk even verkennen, dus hop bikini aan.. Maar waar was die bikini ook alweer? Oeps! Nog steeds aan het doucherekje in St Lucia.. Andere bikini dan maar. Ook deze zee was super, lekker warm en hoge golven! De dag erna zijn we naar het uShama Marine world geweest. Een combinatie van een onderwaterwereld met al zijn beesten en een groot glijbanenpark. Daar vermaken we ons wel! Alsof we weer 10 waren, hebben we de zeeleeuwen en dolfijnenshow bekeken en zijn we natuurlijk minstens eenmaal van alle glijbanen afgeweest (okéoké of 3 of 4x) Na uitgespeeld te zijn, ben ik met een aantal meiden met de bus naar het stadium van Durban gegaan, daar waar Nederland 2e werd op het WK! Daar zijn we met een liftje omhoog gegaan naar het dak en konden we genieten van een kilometerslange kustlijn. Prachtig. En nu we toch in Durban waren, moesten we natuurlijk ook het nachtleven maar even gaan verkennen. Dus na wat uitgerust/gegeten/gedoucht te hebben in de lodge, was het tijd om de taxi naar de uitgaansstraat te nemen! En aangezien we die avond rond 05:00 thuis waren, kun je raden dat het een leuke avond is geweest. 1 minpuntje; 2 uur later moesten we alweer in de bus zitten, een 10 uur durende rit naar onze volgende bestemming; een groot huis in Chintsa waar we met de hele groep zouden verblijven. Gelukkig konden we slapen in de bus. Helaas kregen we een paar minuten voor bestemming autopech; remblokken afgebroken. En zo gek is dat niet, aangezien veel wegen hier eigenlijk niet echt autoproof zijn. African massage noemen ze dat.. Hobbel de bobbel.. Dus het een en ander moest geregeld worden en we kregen tijdelijk een ander busje. Op de planning voor de volgende dag stond elephant and cheetah interaction. Dat was cool! We hebben de cheeta's mogen aaien en de olifant mogen voeren. Blijft toch een apart gevoel, aangezien het wilde dieren zijn. Op de planning stond om de volgende dag weer door te reizen naar Port Elizabeth, helaas ging dit niet door omdat de bus nog niet gemaakt kon worden. (Pech; het was zondag) die dag hebben we niet veel gedaan, het was slecht weer dus lekker een hangdagje gehad, af en toe ook niet verkeerd! De dag erna konden we na lang wachten weer op pad. Wel hebben we Port Elizabeth moeten overslaan om op schema te blijven. Jammer, maar niks aan te doen. Gelukkig misten we geen activiteit, maar was het alleen een slaapplek. Dus 6 uur later, laat in de avond, kwamen we aan in Tsitsikamma! Wederom een erg mooi backpackerslodge, inclusief kampvuur en zwembad! Inmiddels begon het in en uitpakken van mijn backpack lichtelijk irritant te worden, maarja dat hoort nou eenmaal bij een roadtrip! Snel in bed en op naar de volgende dag; met een opblaasband door een rivier varen en een 8meter sprong van een rots. Weer een ervaring rijker! Voor dat tuben ben ik echter nog op 'avontuur' gegaan met 4 andere Nederlandse meiden. Hiken door een bos ergens in Afrika, zonder dat eigenlijk iemand wist waar we waren. Niet zo handig misschien, maar wel erg leuk. Behalve dan de spinnenwebben die overal in je gezicht kwamen. Gewoon zorgen dat je niet voorop loop haha. Oftewel, wederom een geslaagde dag. Snel naar bed want de dag erna zou de dag zijn waar ik al weken naar uit keek; s' Werelds hoogste bungee jump stond op de planning! En gaaf dat het was. Met bijna de hele groep zijn we de brug opgegaan en hebben we gesprongen. En wat was het vet! Het uitzicht, het vliegen, de kick, alles. En wat zou ik het graag nog een keer over doen als dat kon! De quote op de rug van een medewerker beviel me wel; Been there, jumped that! En zo is het. Weer een ding die ik van mijn bucketlist kan afstrepen. Daarna toch maar even snel mama gesmst dat alles goed gegaan was. Na de jump was het meteen tijd om weer de auto in te springen en dit keer om naar onze final destination te rijden! On our way to Kaapstad! 7 uur later reden we in het donker Kaapstad binnen. Adembenemend, al die lichtjes. Die nacht hebben we nog voor de laatste keer in een backpackerslodge geslapen, midden in Kaapstad, en de ochtend erna zijn we naar Hout Bay gereden. Naar het huis waar ik de rest van de tijd zal doorbrengen. 30 minuutjes van Kaapstad vandaan, aan zee, ligt het mooie vrijwilligershuis. Eenmaal daar aangekomen zat de roadtrip er dus echt op. Vanaf dat moment hadden we 3 dagen om Kaapstad te verkennen voordat het nieuwe en laatste project zou beginnen; Het vrijwilligerswerk in een krottenwijk! Oftwel, al bij al een zeer geslaagde roadtrip met veel hoogtepunten en nieuwe ervaringen! Binnenkort zet ik alweer een van de laatste verslagjes erop, dit keer met mijn ervaringen over het vrijwilligerswerk hier en met alle hoogtepunten en gave dingen die we hier in Kaapstad gedaan hebben. Want genoeg te doen hier in Kaapstad!! Liefs!

• 03 April 2016 - 22:12

Mischa:

Hey Juul,

Super leuk om je op deze manier te volgen! Klinkt erg goed. Geniet van Kaapstad en omgeving, toch wel mijn lievelingsplaats. En ik zie dat je in Houtbay verblijft... Bij de haven waar de boten naar Seal Island vertrekken heb je de lekkerste verse calamari van de wereld. Echt het proberen waard!!
    Liefs Mischa

• 04 April 2016 - 09:29

Popiopi:

Leuk verslag weer.
    En natuurlijk wens ik je overmorgen een hele fijne verjaardag!
    Gefeliciteerd.

• 06 April 2016 - 19:06

Jo Van Der Meijden:

Julia, gefeliciteerd en een mooie zuidafrikaans gekleurde verjaardag!!
    Liefs, Jo